سلام 
حرف هایی که دشمن شاد کن هست و جوانان را و غافله را اگر تدبر نمیکردندبه بیراهه می برد! به مناسبت نزدیکی 8و9 دی 
🔰سخنرانی آغاجری، مجتمع فرهنگسرانی کوثر ۱۰/۲/۸۱: 
«… نوینسدگان (نامه به امام حسین (ع)) می‌گویند:این حکومت (حکومت یزید) بدون رضایت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسین (ع) هم در راس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است .
🔰آغاجری در همین سخنرانی امام حسین (ع) را با سیاوش در تاریخ ایرانیان مقایسه می‌کند: 
«… سیاوش در تاریخ ملی ما ایرانیان مظهر معصومیت و پاکی است و بعد از آمدن اسلام، حسین (ع) جای سیاوش می‌نشیند »
🔰سخنرانی آغاجری، ساختمان مرکزی دفتر تحکیم، ۲۵/۱/۸۱ : 
«امام علی (ع) با رفراندوم طبیعی قدرت را به دست گرفت.با این همه از نظر شیعیان امام معصوم بود… منطقی که می‌گوید رضایت خدا خارج از رضایت مردم است، مبنای استبداد است. و فلسفه سیاسی اموی – یزیدی بر همین استوار است.»
 «… اینکه مارکس می‌گوید دین افیون توده‌هاست، تنها بخشی از حقیقت است. من می‌گویم در حکومت‌های دینی، نه تنها دین افیون توده‌هاست که افیون حکومت‌ها نیز هست.»
 «رابطه انسان و دین و یا به عبارت بهتر انسان و خدا یکی از رابطه‌های تعارض آمیزی بوده است که در تاریخ بشر خود را به شکل‌های مختلف نشان داده است. در اکثر دوره‌های تاریخ بشر آنگاه که خدا اثبات می‌شده است. انسان نفی می‌گردیده است… تکیه بر آزادی اندیشه، اصالت دادن به این امر است که ارزش هر انسانی نه به تقلید، نه به طاعت و نه به تن دادن به یک آمریت فکری و دینی محض است بلکه به‌طور اساسی و ریشه‌ای ارزش هر انسانی به تفکر ذاتی و مستقل است. متاسفانه در بسیاری از جوامع اسلامی، حربه‌های گوناگون حتی دینداران را نیز به دلیل تفاوت قرائت دینی به محکمه می‌برند و محکوم می‌کنند.»
 حرف هایی که برایتان نقل کردم از مبانی فکری و جهان بینی اسلامی ریشه ندارند اگر چه گوینده اش مفتحر به جانبازی انقلاب اسلامی هم هست .
 ایشان هم در همان مجموعه اندیشه ای قرار دارد که در دو پست گذشته با همین در باره اش مطالبی به عرض رسید و مستحضر میشوید که مقبولیت مردمی را با مشرو عیت دینی اشتباه میگیرد . به نظرشان هر چه همه مردم تایید کنند مشروع هست یعنی یه چیزی بالاتر از مقبولیت . معروض داشتم که مقبولیت مقوله دنیایی است و الزاما صحیح و شایسته میتواند نباشد کما اینکه با پیشرفت علم و آگاهی مردم هم متوجه راه های بهتر سعادتمندی میشوند و چه بسا متوجه راه و انتخاب اشتباه خود هم بشوند واز آن تبری بجویند . به عبارتی در دنیای مقبولیت است که نو آوری و ابتکار و کشف حادث می شود ولی در نیای مشروعیت اجتهاد و فتوا رونق دارد .
 در همین درک نادرست دو واژه است که امام حسین علیه اسلام را با سیاوش مقایسه میکند و در جایی با یزید در حاکمیت .و خواست مردم (رفراندم )برای حکومت امام علی علیه السلام بر آنها را تایید میکند . تو گویی همه ارزش امام معصوم به تایید مردم بر میگردد . همین فکر در حادثه سقیفه سکوت کرد و یا همراه صاحبان زر و زور و تزویر شد تا امام معصومی دیگر را در عاشورا زیر سم اسبان دژخیمان تکه تکه کند چون رای مردم را نداشت .
عاقبت پیروی از چنین اندیشه ای  چراغ سبز به ضد انقلاب اسلامی است که زور مستکبرین و زر صهیونیست جهانی را به همراه دارد.
 رضایت باریتعالی از رضایت مردم حاصل میشود اما عکسش هم درست است ؟ آیا همواره جلب رضایت مردم در واقع حرکت بسوی الله است ؟جلب رضایت 10نفر قلدری که سر دمدار مردمی هستند جلب رضایت باریتعالی است ؟ ایجاد رضایت برای حاکمان امریکا و صهیونیست یعنی جلب نظر باریتعالی ؟انصافا از کدام اندیشه بوی تعفن استبداد بلند است اسلام امریکایی یا اسلامی که مردم ایران برای اجرای مبانیش قیام کردند؟ حیف که از غفلت ما راهزنان امریکایی سود برده و برخی از نهادهای انقلاب را آلوده کردند .
 رابطه انسان و خالقش همان رابطه قطره و دریاست رابطه عاشق و معشوق است نه رابطه متقابل و متضاد و متعارض . من چیزی از خود ندارم هر چه هست اوست اگر غیر از این باشد و از سر آگاهی و سلامت عقل و با یقین باشد حتما مشرکم ولو اینکه جانباز هم باشم لذا یا باید بطور رسمی از اسلام تبری بجویم و یا در محکمه ای مردم پسند دلایل عقلی خود را ارایه کنم .
 دینی که منشا حرکت مردمی علیه استبداد پهلوی شد افیون توده هاست ؟ اگر ایشان در سلامت عقل باشد افیون را نمی شناسد و اگر می شناسد خائن به اسلام است . ارادتمند